Vinkkejä sähköpostikampanjaan
01.08.2023
Sähköpostimarkkinointi
Sähköpostikampanja
Digimarkkinointi
Sähköpostimarkkinointi on yksi tehokkaimmista keinoista tavoittaa ja vuorovaikuttaa asiakkaidesi kanssa. Jotta sähköpostikampanja olisi toimiva kokonaisuus, on hyvä laatia yksityiskohtainen strategia, joka auttaa myös kampanjan tulosten mittaamisessa ja analysoinnissa.
Nappaa tästä vinkkejä, joiden avulla luot onnistuneen sähköpostikampanjan ilostuttamaan asiakkaidesi inboxeja!
1. Määrittele tavoitteesi
- Mikä on sähköpostikampanjasi tavoite ja tarkoitus?
- Sähköpostikampanjan avulla voit lisätä myyntiäsi, tehostaa verkkosivustosi liikennettä, huolehtia asiakassuhteistasi tai mainostaa uutta tuotetta tai palvelua.
- Selkeä tavoite ohjaa markkinointistrategiaasi.
2. Rakenna ja segmentoi sähköpostilistasi
- Kerää sähköpostiosoitteita kiinnostuneilta yksilöiltä eri kanavien kautta. Tällaisia keinoja saattaa olla verkkosivustolle kirjautuminen tai erilaiset tapahtumat.
- Segmentoi eli rajaa postituslistasi esimerkiksi demografian, ostohistorian tai sitoutumisen mukaan.
3. Valitse sähköpostipalveluntarjoaja eli ESP
- ESP = Email Service Provider
- Tehokas sähköpostipalvelu auttaa sinua luomaan onnistuneita kampanjoita.
- Valitse helppokäyttöinen palvelu, joka tarjoaa mahdollisuuden sähköpostien automatisointiin, yksilöimiseen ja analysointiin.
4. Suunnittele houkuttelevia sähköposteja
- Luo visuaalisesti näyttäviä ja sitouttavia sähköpostimalleja.
- Huolehdi, että sähköpostikampanja on linjassa brändin identiteetin kanssa.
- Hyvä sähköpostikampanja on responsiivinen ja sitä voi tarkastella eri laitteilla (tietokone ja mobiili)
- Kirjoita suostuttelevaa ja puhuttelevaa copya, joka saa asiakkaasi kiinnostumaan yrityksestäsi.
5. Luo mukaansatempaavaa sisältöä
- Otsikko: huomiota herättävä, saa asiakkaan avaamaan sähköpostin.
- Yksilöinti: käytä vastaanottajan nimeä sitouttaaksesi hänet entistä tehokkaammin.
- Selkeä CTA: yksinkertainen call-to-action, joka ohjaa asiakkaan haluttuun toimintaan (ostaminen / verkkosivuilla vierailu)
- Arvokasta sisältöä: tarjoa hyödyllistä tietoa / tarjouksia, jotka ovat räätälöity vastaanottajan kiinnostuksen kohteiden mukaan.
- Pyri luomaan ajankohtaista sisältöä.
6. Aikatauluta / lähetä strategisesti
- Selvitä alasi optimaaliset ajankohdat lähettää sähköpostikampanjasi.
- Huomioi aikavyöhykkeet, mikäli operoit kansainvälisesti.
- Aseta automaattisia triggereitä, jotka perustuvat asiakaskäyttäytymiseen (esim. unohdettu ostoskori tai tervetuliaisviesti).
7. Tarkkaile ja analysoi suoritustasi
- Tutki sähköpostin avaamiskertoja, klikkauksia ja konversiota arvioidaksesi kampanjasi tehokkuutta.
- Hyödynnä sähköpostipalvelusi tarjoamia analytiikkatyökaluja.
8. Optimoi ja toista
- Optimoi sähköpostikampanjaasi jatkuvasti datan ja asiakaspalautteiden pohjalta.
- Kehitä uusia aiheita ja sisältömuotoja.
Myös nämä blogit voisi kiinnostaa
Miksi Mainostalo AD?
- Omaamme vankkaa kokemusta eri toimialojen yrityksistä.
- Haluamme jakaa luovat ideamme sinun kanssasi.
- Tarjoamme rentoa ja rehtiä palvelua.
Herätimmekö kiinnostuksesi?
Kiinnostuitko palveluistamme ja haluaisit tietää lisää? Ota meihin yhteyttä tai jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä. Mikäli tiedät jo, mitä palveluita tiimiltämme tarvitset, voit jättää suoraan tarjouspyynnön!