Sisältömarkkinoinnin hyödyt pienyrittäjälle

16.06.2023
Sisältömarkkinointi
Pienyrittäjä
Yrittäjä

Sisältömarkkinointi on strateginen markkinointitapa, jonka ydinidea on luoda kuluttajille arvokasta ja merkityksellistä sisältöä johdonmukaisesti. Kyseessä ei kuitenkaan ole markkinoinnin työkalu, joka tarjoaa kaikille kaikkea, vaan sisältömarkkinointi keskittyy houkuttelemaan ja sitouttamaan tarkkaan määritellyn kohderyhmän. Sisältömarkkinointi pyrkii kannattavaan asiakashankintaan ja asiakkuuksien säilyttämiseen.

Sisältömarkkinoinnin hyödyt pienyritykselle:

  • Lisää brändin tunnettavuutta ja näkyvyyttä
  • Parhaillaan brändisi saavuttaa asiantuntija-aseman julkaisemalla sisältöä kohdeyleisöä kiinnostavasta aiheesta
  • Vahvistaa suhteita asiakkaisiisi ja lisää luottamusta
  • Parantaa SEO-tehokkuutta

Millaista sisältömarkkinointi voi olla?

Sisältömarkkinoinnilla on monia eri muotoja. Perinteisen uskomuksen vastaisesti sisältömarkkinoinnissa toimii moni muukin media kuin blogitekstit ja asiantuntija-artikkelit. Pienyritykselle suosittelemmekin näiden lisäksi erilaisia ohjeita ja oppaita, tapaustutkimuksia ja infografiikoita. Loppujen lopuksi sisältömarkkinoinnin kanssa vain taivas on rajana, kunhan sisältö houkuttelee kohderyhmääsi. Pelkkä asiakkaan huomion herättäminen ei yksinään riitä, vaan asiakkaan on jaksettava myös lukea yrityksen sisältömarkkinointi loppuun asti. Yrityksen tulee siis tarjota mielenkiintoista sisältöä, joka on asiakkaan huomion arvoista!

Ei myyntiä, vaan luottamuksellisia suhteita!

Sisältömarkkinoinnin idea on luoda kohderyhmälle arvokasta sisältöä ja vaikuttaa sen myötä yrityksen ja asiakkaan väliseen suhteeseen. Tällä markkinointistrategialla ei pyritä suoranaisesti myyntiin, vaan luottamuksen ja suhteiden rakentamiseen. Luottamuksellisen suhteen ansiosta moni pienyrittäjä löytää itselleen lojaaleja vakiasiakkaita, jotka palaavat yrityksen tuotteiden ja palveluiden pariin aina kerta toisensa jälkeen. Sisältömarkkinointi ei ole kertaluontoista, vaan siinä avainasemaan nousee johdonmukaisuus. Julkaisemalla usein ja johdonmukaisesti lisäät asiakkaiden kokemaa luottamuksen tunnetta yritystäsi kohtaan. Tämä saa asiakkaat kiinnostumaan, haluamaan lisää ja palaamaan takaisin.

Jaa blogi
Miksi Mainostalo AD?
  • arrow
    Omaamme vankkaa kokemusta eri toimialojen yrityksistä.
  • arrow
    Haluamme jakaa luovat ideamme sinun kanssasi.
  • arrow
    Tarjoamme rentoa ja rehtiä palvelua.
Herätimmekö kiinnostuksesi?
Kiinnostuitko palveluistamme ja haluaisit tietää lisää? Ota meihin yhteyttä tai jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä. Mikäli tiedät jo, mitä palveluita tiimiltämme tarvitset, voit jättää suoraan tarjouspyynnön!