Sinulle on 1 uusi viesti – tutustu sähköpostimarkkinointiin!

20.04.2023
Sähköpostimarkkinointi
Uutiskirje

Vuonna 2020 maailmassa mitattiin jopa 4 miljardia sähköpostitilin käyttäjää. Tähän lukuun mahtuu valtavasti potentiaalisia asiakkaita sinunkin yrityksellesi. Sähköpostimarkkinoinnissa piilee valtavasti mahdollisuuksia, sillä jopa 99 % sähköpostin käyttäjistä tarkistaa saapuneet viestinsä vähintään kerran päivässä

 

Sähköpostimarkkinointi on tehokas ja edullinen keino tavoittaa asiakkaita, jotka ovat jo kertaalleen asioineet yrityksessäsi. Sähköpostitse tapahtuvan markkinoinnin ehdottomiin etuihin lukeutuu sen ainutlaatuinen kyky puhutella asiakasta suoraan. Laadukkaasti toteutettu sähköpostimarkkinointi on myös räätälöity ja segmentoitu osumaan juuri oikeaan kohderyhmään ja puhuttelemaan heitä kiinnostavan sisällön kautta.

 

Sähköpostimarkkinoinnin hyötyjä:

  • Myynnin lisääminen
    • Asiakkaat palaavat yrityksesi tuotteiden ja palveluiden pariin, kun räätälöity mainonta tavoittaa heidät suoraan.
  • Bränditietoisuus
    • Aktiivinen markkinointi lisää brändisi tunnistettavuutta ja kuluttajat oppivat yrityksestäsi jatkuvasti enemmän.
  • Uskolliset asiakkaat
    • Sähköpostimarkkinointi on loistava tapa edistää yrityksen ja asiakkaan välistä kommunikaatiota sen säännöllisyyden ansiosta.

 

Alennukset ja tarjoukset puhuttelevat asiakkaita

Tarjoukset ja edut ovat ne kaupankäynnin suola, joka saa suomalaiset kuluttajat myhäilemään. Sähköpostimarkkinointi on loistava tapa tuoda alennuksia vanhojen asiakkaidesi tietoisuuteen ilman sen suurempia kommervenkkejä. Voit esimerkiksi liittää sähköpostiin yrityksesi kevätkatalogin, houkuttelevan alekoodin tai muun vastaavan edun. Koska sähköpostilistasi koostuu asiakkaista, joille yrityksesi on jo entuudestaan tuttu, sinä voit keskittyä kertomaan tuotteista, joita nämä asiakkaat tarvitsevat elämäänsä. Vanhojen asiakkaiden uskollisuutta pystyy lisäämään muun muassa kanta-asiakaseduilla ja eksklusiivisilla alennuksilla. Nämä keinot nostattavat asiakkaan kokemaa arvoa, ja tämä tuntee itsensä tärkeäksi osaksi yrityksen asiakaskuntaa.

 

Vinkki: Julkaise eksklusiivinen kanta-asiakasetu, joka lisää asiakkaan tuntemaa arvoa.

 

Uutuudet kiinnostavat kaikkia

Olipa kyse yksittäisestä tuotteesta tai kokonaisesta uutuusmallistosta, asiakkaasi palavat halusta nähdä, mistä on kyse! Sähköpostimarkkinoinnilla voit dynaamisesti ja kustannustehokkaasti tuoda uusia tuotteita vanhojen asiakkaidesi tietoisuuteen. Ennen kaikkea, asiakas kokee saavansa erikoiskohtelua, kun hän saa tietää uutuuksista ennen tavallisia kuluttajia. Kun asiakkaalla on ollut mieluinen ostokokemus, hän todennäköisemmin haluaa tutustua myös muihin yrityksen tarjoamiin tuotteisiin.

 

Vinkki: Kerro sähköpostilla asiakkaillesi uuden tuotteen lanseerauksesta, jolloin he pääsevät näkemään vilkaisun ennakkoon uutuuksista.

 

Välitä uutiskirjeillä tärkeää informaatiota

Uutiskirjeet ovat hyvä keino välittää asiakkaillesi informaatiota. Voit esimerkiksi kertoa yrityksesi saavutuksista, tärkeistä tapahtumista tai muutoksista. Asiakkaitasi saattaa myös kiinnostaa yritykseesi liittyvät artikkelit ja blogikirjoitukset. Tärkeää uutiskirjeen julkaisemisessa on kuitenkin johdonmukaisuus. Voit itse valita julkaisutahdin – lähetätkö uutiskirjeen kerran viikossa vai kerran kuukaudessa?

 

Vinkki: Päätä sinulle sopiva julkaisutahti uutiskirjeelle ja pidä siitä kiinni. Johdonmukaisuus on kaikki kaikessa!

Jaa blogi
Miksi Mainostalo AD?
  • arrow
    Omaamme vankkaa kokemusta eri toimialojen yrityksistä.
  • arrow
    Haluamme jakaa luovat ideamme sinun kanssasi.
  • arrow
    Tarjoamme rentoa ja rehtiä palvelua.
Herätimmekö kiinnostuksesi?
Kiinnostuitko palveluistamme ja haluaisit tietää lisää? Ota meihin yhteyttä tai jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä. Mikäli tiedät jo, mitä palveluita tiimiltämme tarvitset, voit jättää suoraan tarjouspyynnön!