Responsiivisuus on yritykselle välttämätöntä
Oletko kuullut puhuttavan responsiivisuudesta? Trendisana saattaa olla monelle yritykselle vielä suuri kysymysmerkki, mutta tässä blogitekstissä kerromme, kuinka responsiivisuus on sinunkin brändillesi välttämättömyys. Käyttäjäystävällinen verkkosivu säilyttää yrityksesi kilpailukyvyn alati kasvavassa digimaailmassa.
Mitä se on?
Verkkosivujen responsiivisuudella tarkoitetaan sitä, että sivusto toimii tehokkaasti millä tahansa älylaitteella. Sivuston tulee siis käytännössä mukautua niin puhelimen, tietokoneen kuin tabletin näytöille ja olla sen lisäksi vielä toimiva kokonaisuus. Kaikkien elementtien, kuten valokuvien ja tekstien, tulee näyttää hyvältä, jotta käyttäjäkokemus olisi paras mahdollinen. Sisällön asettelulla on merkittävää painoarvoa verkkoympäristöjä suunnitellessa, ja yrityksen kannattaa kiinnittää tähän erityistä huomiota aivan sivuston alkutaipaleelta asti.
Käytettävyys on tärkeässä roolissa, kun entistä useampi kuluttaja selailee nettiä mobiililaitteellaan. Tarve responsiivisuudelle kasvoi räjähdysmäisesti älylaitteiden suosion myötä, ja nykyään sitä voidaan jo pitää oletusarvona ja edellytyksenä hyvälle verkkosivulle. Olet varmasti vieraillut sivustolla, joka ei kerta kaikkiaan toimi puhelimella selattuna – kuinka kauan jaksoit sinnitellä kotisivulla, joka ei vastannut sinun tarpeisiisi?
Mihin tarvitsen responsiivisuutta?
Digitaalinen maailma on nopeatempoinen ja paikka paikoin jopa raadollinen ulottuvuus, jossa ihmisten malttamattomuus korostuu uusissa mittasuhteissa. Mikäli verkkosivu ei toimi kuluttajan haluamalla tavalla, hän ei jää odottamaan mahdollisia korjausliikkeitä. Me kaikki haluamme, että verkossa asioiminen on mahdollisimman sujuvaa ja helppoa, eivätkä asiakkaasi ole tässä asiassa poikkeus. Pahimmassa tapauksessa huonosti toimiva sivusto verottaa yritykseltä maksavia asiakkaita, kun he vaihtavat kilpailijan kotisivuille huonon käytettävyyden vuoksi. Responsiivisuus on yritykselle loistava sijoitus, joka maksaa itsensä takaisin alta aikayksikön, sillä toimiva verkkosivu tekee selaamisen ja ostamisen asiakkaalle vaivattomaksi.
Tiesitkö, että responsiivisuudella on myös konkreettinen vaikutus hakukonenäkyvyyteen? Jos verkkosivusi eivät ole responsiivisia, Google ja vastaavat hakukoneet saattavat huonontaa näkyvyyttäsi. Tämä väittämä on täysin järkeenkäypä, koska responsiivisille verkkosivuille hakeutuu enemmän maksavia asiakkaita ja he viettävät sivustolla enemmän aikaa sen käytettävyyden ansiosta. Kilpailukyvyn säilyttämiseksi yrityksen kannattaa siis panostaa aidosti toimivaan ja käytettävään verkkosivukokonaisuuteen.
Mainostoimisto Haippi tarjoaa laajan valikoiman markkinoinnin työkaluja ja palveluja tarpeeseen kuin tarpeeseen. Asiantunteva tiimimme luo yrityksellesi responsiiviset ja houkuttelevat verkkosivut, jotka puhuttelevat niin uusia kuin vanhojakin asiakkaitasi.
Ota yhteyttä ja jätä tarjouspyyntö!
- Omaamme vankkaa kokemusta eri toimialojen yrityksistä.
- Haluamme jakaa luovat ideamme sinun kanssasi.
- Tarjoamme rentoa ja rehtiä palvelua.