Jääkö printti historiaan? Digimarkkinointi on alan nykyhetki ja tulevaisuus

22.05.2023
Printti
Digimarkkinointi

Maailman digitalisoituessa on syytä pohtia, onko perinteisemmille mainosmedioille enää käyttöä ja voiko niitä mahdollisesti päivittää modernimpaan suuntaan. Osa kuluttajista kallistuu enemmän digitaalisen markkinoinnin puoleen, osa taas pitää enemmän fyysisistä mainoksista, kuten esitteistä tai lehdistä. Kumpaan jengiin sinä kuulut?

 

Luotettava printti

Printti eli painomedia kattaa muun muassa esitteet, mainoskyltit, lehtimainokset ja julisteet. Siinä missä vanhempi koulukunta vannoo esitteiden mahtiin, on markkinointialan vallannut digitaalinen mainonta lähes tyystin. Viimeistään koronapandemian myötä loputkin yritykset turvautuivat digimarkkinointiin säilyttääkseen kilpailukykynsä. Printti on yksi markkinoinnin vanhimmista tekniikoista, ja se omaksuttiin jo 1400-luvulla, kun kirjapainotaito otti tuulta alleen. Kaikki hyvä loppuu kuitenkin aikanaan – niin myös Ikean perinteinen katalogi, jota jaettiin koteihin jo 1950-luvulta lähtien.

Im Exhibition Ikeakatalogen Hero 01

Vaikka printti onkin jo lähes antiikkinen verrattuna muihin markkinoinnin työkaluihin, siinä on myös paljon positiivisia puolia. Laadukkaasti toteutettu printtimainos herättää huomiota katukuvassa esimerkiksi kyltin muodossa ja tuoreen tutkimuskyselyn mukaan jopa 42 % vastanneista kokee printtimainokset luotettavimmiksi kuin digitaaliset mainokset.

 

Kustannustehokas tapa tavoittaa massoja

Digitaaliset mainokset ovat markkinointialan nykyhetki ja tulevaisuus. Merkittävä osa markkinoinnista ovat jo digitaalisessa muodossa ja moni yritys on ottanut sosiaalisen median markkinoinnin haltuunsa ammattilaisten elkein. Digimarkkinoinnin ehdottomiin etuihin kuuluu sen analysoinnin helppous – yritykset voivat helposti pitää kirjaa ja seurata, kuinka heidän mainoskampanjansa menestyvät. Kun yritys jakaa esitteen kadulla, markkinointitiimi ei saa koskaan tietää, mihin esite päätyi ja kuinka moni sen luki läpi. Tehokkaaseen digimarkkinointiin kuuluu kohderyhmien analysointi ja markkinoinnin räätälöiminen yksilöille. Ennen kaikkea digimainonta on kustannustehokas markkinoinnin työkalu, jolla tavoittaa useita asiakkaita yhdellä kertaa. Lisäksi sosiaalisen median markkinoinnissa piilee mahdollisuus luoda viraaleja julkaisuja, jotka nousevat kansainvälisiksi ilmiöiksi yhdessä yössä.

 

Mainostoimisto Haippi toteuttaa molemmat!

Kaipasitpa sitten vanhaa kunnon printtiä tai uudenkarheaa digimarkkinointia, me mainostoimisto Haipilla osaamme molemmat. Talomme tiimi koostuu alan ammattilaisista, joilla on päät pullollaan luovia ideoita ja intoa toteuttaa juuri sinun mainoshaaveesi. Saat käyttöösi sekö graafisen suunnittelijan että tekstisuunnittelijan, jotka yhdessä loihtivat toinen toistaan upeampia mainoksia tarpeeseen kuin tarpeeseen. Ota yhteyttä, varaa konsultaatio ja nauti matkasta!

 

Puhutteleeko sinua enemmän perinteinen printti vai moderni digimarkkinointi?

Jaa blogi
Miksi Mainostalo AD?
  • arrow
    Omaamme vankkaa kokemusta eri toimialojen yrityksistä.
  • arrow
    Haluamme jakaa luovat ideamme sinun kanssasi.
  • arrow
    Tarjoamme rentoa ja rehtiä palvelua.
Herätimmekö kiinnostuksesi?
Kiinnostuitko palveluistamme ja haluaisit tietää lisää? Ota meihin yhteyttä tai jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä. Mikäli tiedät jo, mitä palveluita tiimiltämme tarvitset, voit jättää suoraan tarjouspyynnön!