5 syytä miksi sinunkin pitäisi palkata mikrovaikuttaja

11.07.2023
Vaikuttaja
Sosiaalinen media
Digimarkkinointi
Mikrovaikuttaja

Vaikuttajamarkkinoinnista on tullut vuosien saatossa yksi suosituimmista markkinoinnin muodoista. Aihe puhuttaa ympäri maailmaa, ja moni nuori haaveilee urasta sosiaalisen median vaikuttajana. Yrityksille ahkera ja luotettava vaikuttaja on varsinainen kultasuoni, sillä he houkuttelevat täysin uusia ryhmiä tuotteiden ja palveluiden pariin. Mutta miten löytää juuri oikea someammattilainen?

 

Vaikuttajat voidaan jakaa eri ryhmiin seuraajamäärien perusteella:

• Nanovaikuttaja: 1000–10 000 seuraajaa

• Mikrovaikuttaja: 10 000–50 000 seuraajaa

• Keskisuuri vaikuttaja: 50 000–500 000 seuraajaa

• Makrovaikuttaja: 500 000–1 000 000 seuraajaa

• Megavaikuttaja: 1 000 000+ seuraajaa

 

Miksi valita mikrovaikuttaja?

1. Heillä on pienempi, tarkkaan rajattu yleisö

Pienempi ei aina meinaa huonompaa! Mikrovaikuttajien etuun kuuluu tarkkaan segmentoitu yleisö, joille on helpompi markkinoida heille sopivia tuotteita, kuin miljoonalle silmäparille, joiden mielenkiinnon kohteista ei ole harmainta hajua. Rajaa siis tarkkaan yrityksesi niche eli markkinasgmentti. Nichen tarkoitus on saada asiakas tuntemaan, että tämä tuote tai palvelu on tarkoitettu juuri hänelle.

2. Heitä pidetään uskottavampina ja aidompina

Usein mikrovaikuttajan seuraajat ovat seuranneet tämän uraa jo pidemmän aikaa, ja he ovat hyvin kiinnostuneita tämän elämästä. Kun he suosittelevat tuotetta tai palvelua, se tuntuu pitkäaikaisista seuraajista samalta kuin heidän ystävänsä antaisi rehellisen suosituksen – vaikka kyseessä onkin maksettu kumppanuus.

3. He eivät leiki vaikeasti tavoiteltavaa

Vaikuttajan palkkaaminen ja yhteistyön ehdoista sopiminen on hankalaa hommaa. Mikrovaikuttajat ovat kuitenkin usein hyvin suorasanaisia palkkiosta ja sopimusehdoista, mikä taas helpottaa ja nopeuttaa markkinoijan työtä. Koska mikrovaikuttajat ovat vasta pääsemässä vauhtiin uransa kanssa, he hoitavat hommansa kunnialla loppuun. Näin he onnistuvat kasvattamaan mainettaan ja yritys saa laadukasta sisältöä eri medioihin!

4. He ovat kustannustehokkaampia kuin suuremmat vaikuttajat

Vaikka mikrovaikuttajilla onkin pienempi seuraajamäärä, he ovat tavallista sitoutuneempia vaikuttajan tuottamaan sisältöön. Mikrovaikuttaja onkin yrittäjälle luotettavampi vaihtoehto, sillä sitoutuneen yleisön avulla saat parhaassa tapauksessa suurempaa näkyvyyttä. Näin ollen mikrovaikuttaja on parasta vastinetta rahoillesi!

5. He tehostavat konversiotasi

Pienempien seuraajamäärien vaikuttajat tuntuvat katsojista ”tavallisilta ihmisiltä”, mikä tekee heistä samaistuttavia ja luotettavia. Suosittelemme luomaan suhteita mikrovaikuttajiin jo varhaisessa vaiheessa, sillä hyvät tekijät kerryttävät pian suuria seuraajamääriä.

Jaa blogi
Miksi Mainostalo AD?
  • arrow
    Omaamme vankkaa kokemusta eri toimialojen yrityksistä.
  • arrow
    Haluamme jakaa luovat ideamme sinun kanssasi.
  • arrow
    Tarjoamme rentoa ja rehtiä palvelua.
Herätimmekö kiinnostuksesi?
Kiinnostuitko palveluistamme ja haluaisit tietää lisää? Ota meihin yhteyttä tai jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä. Mikäli tiedät jo, mitä palveluita tiimiltämme tarvitset, voit jättää suoraan tarjouspyynnön!