Markkinointi on kuin pyytäisi jotakuta treffeille – brändäys on syy, miksi vastaamme kyllä!
Hauska väite, eikö totta? Vaikka lause saattaakin herättää huvituksen tunnetta, siinä on paljon totuuttakin. Markkinoinnin avulla saat ihmiset kiinnostumaan tuotteistasi ja palveluistasi, mutta itse brändäys on syy sille, että ostavat asiakkaat palaavat yrityksesi luokse uudelleen ja uudelleen. Olisiko tässä potentiaalisen romanssin ainekset?
Mikä on markkinoinnin ja brändäyksen ero?
Brändi kuvastaa sitä, kuinka yksilö näkee yrityksesi. Brändin asianmukainen rakentaminen ja aktiivinen vahvistaminen ovat elinehtoja tuotteliaalle liiketoiminnalle, ja siihen sisältyy monta eri osa-aluetta. Arvot, ihmiset, lupaukset sekä palvelut ja tuotteet ovat brändin rakennuspalikoita, joita jokaisen brändikehittäjän tulisi tarkastella. Mielikuva brändistä muodostuu tunteiden
Markkinointi on keino saada ihmiset ostamaan tuotteitasi ja palveluitasi, ja strategiat nousevat tehokkaassa markkinoinnissa avainasemaan. Markkinointistrategioita on lukuisia erilaisia, ja jokaisella brändillä on omat tapansa tuoda itsensä kuluttajien tietoisuuteen. Markkinointi on kuitenkin riippuvainen brändin olemassaolosta – jos brändi ei ole kunnossa, markkinointikaan ei tuota tulosta.
Markkinointi ja mainokset säilyvät vain hetken, mutta vahva ja ajatuksella rakennettu brändi kestää parhaimmillaan vuosikymmeniä, ellei jopa vuosisatoja. Maailman menestyneimmät brändit eivät ole vain edullisten tuotteiden ansiota, vaan brändiä tulee rakentaa ja vahvistaa yrityksen arjessa jatkuvasti. Jotta brändi kestää vuosikymmenten kulutusta, sen tulee myös mukautua alati muuttuvaan maailmaan ja ympäristöihin.
Markkinointi asiakkaan hurmaamisen välineenä
Aivan kuten deittailussa ja toisen osapuolen kiinnostuksen herättämisessä, markkinoinnissakin pyritään hurmaamaan asiakkailta jalat alta. Erilaiset mainokset ja markkinointikikat lupaavat kuluttajille toinen toistaan uskomattomampia asioita, mutta päätös on loppujen lopuksi asiakkaan oma. Vaikka uutuustuotteen lupaamat asiat kuulostavatkin mahtavilta, brändillä on merkittävä vaikutus lopputulokseen. Kuten rakkauselämässäkin, toinen voi sanoa ihania asioita ja luvata kuun taivaalta, mutta teot ovat ne, jotka ratkaisevat!
Mikä brändi on markkinoinnillaan onnistunut hurmaamaan sinut?
- Omaamme vankkaa kokemusta eri toimialojen yrityksistä.
- Haluamme jakaa luovat ideamme sinun kanssasi.
- Tarjoamme rentoa ja rehtiä palvelua.