Kukaan ei tee sitä paremmin kuin copywriter!
Viettelys, kiusaus, houkutus…
Nyt ei sentään olla Temptation Islandilla, vaan puhutaan hetki tekstisuunnittelijan työstä! Copywriterin kynästä syntyy toinen toistaan houkuttelevampia mainostekstejä sulostuttamaan yritysten verkkosivuja, esitteitä ja mainostauluja.
Mitä copywriter tekee?
Copywriter voidaan vapaasti suomentaa tekstisuunnittelijaksi, jonka vastuualueella on erilaisten mainosmateriaalien, kuten esitteiden ja nettisivujen tekstien laatiminen. Ammattitaitoinen copywriter ymmärtää markkinointia kokonaisvaltaisesti, ja toimii yhdessä muiden mainosalan ammattilaisten kanssa. Tyypillisesti tekstisuunnittelijan työ koostuu varsin arkipäiväisistä asioista, kuten tekstin kirjoittamisesta, editoimisesta, asiakkaan tuotteisiin ja yritykseen perehtymisestä sekä markkinoinnin suunnittelusta. Usein tekstisuunnittelijan läheisin työpari on mainostoimiston AD (art director), joka vastaa markkinointimateriaalin visuaalisesta puolesta.
Mihin sinä saatat tarvita tekstisuunnittelijaa?
Yllättävän usein kuulee lauseen: ”Me kirjoitamme itse omat tekstimme, kuinka vaikeaa se muka voi olla?” Ei käy kieltäminen, että jotkut osaavat kirjoittaa houkuttelevaa tekstiä ja vieläpä Suomen kieliopin mukaisesti. Mutta valitettava tosiasia on, että harva yritys osaa tuottaa tekstisisältöä, joka houkuttelee uusia asiakkaita.
Tekstinsuunnittelussa tulee ottaa huomioon samat asiat kuin kaikessa muussakin markkinoinnissa – kenelle se on suunnattu, mitä sillä halutaan mainostaa, millaisia arvoja välitetään? Lisäksi tekstin tulee noudattaa brändille ominaista ilmaisutyyliä ja äänensävyä, jotta kokonaisuus säilyisi eheänä. Lopulta kyseessä ei ole vain kasa sanoja, jotka sylkäistään paperille, vaan tekstisuunnittelijan tehtävänä on luoda mielikuvia verbaalisesti. Se, mitä graafinen suunnittelija tekee visuaalisesti, copywriterin on pystyttävä tuottamaan sanoilla ja niiden merkityksillä.
Ulkopuolinen asiantuntija tarjoaa uuden perspektiivin
Etäisyyden ansiosta copywriter pystyy kirjoittamaan yrityksestäsi ja tuotteistasi asioita, joille sinä saatat olla sokeutunut. Mikäli kirjoitat itse omat markkinointitekstisi, keskityt usein vääriin asioihin. Sen sijaan, että kirjoittaisit pitkän listan siitä, kuinka tuotteesi on parempi kuin kilpailevalla yrityksellä, tekstisuunnittelija myy asiakkaillesi mielikuvan ja ratkaisun heidän ongelmiinsa. Ennen kaikkea, tekstisuunnittelija kirjoittaa ihmisenä ihmiselle, vetoaa tunteisiin ja voittaa epäilijät puolelleen.
Palkkaa copywriter ja säästä aikaa
Copywriterin palkkaaminen säästää myös kallisarvoista aikaasi, kun voit siirtyä näppäimistön luota muihin yritystoiminnan kannalta järkeviin puuhiin. Joillain yrityksillä on oma tekstisuunnittelijansa, mutta yritys voi vaihtoehtoisestin palkata freelancerin vastaamaan eri mainosmateriaalien tekstisisällöstä. Parasta vastinetta ajallesi ja rahallesi saat sijoittamalla ammattitaitoiseen asiantuntijaan, joka kasvattaa verkkosivujesi liikennettä ja myyntiä.
Tekstisuunnittelijamme Roosan palveluihin kuuluu muun muassa:
- Verkkosivut
- Kampanjat
- Sosiaalisen median julkaisut
- Esitteet
- Tiedotteet
- Sloganit
- Blogit
- Oikoluku
- Stilisointi
- Tekstikonsultointi
Ota yhteyttä ja sovitaan tapaaminen!
roosa.hirvonen@haippi.fi
- Omaamme vankkaa kokemusta eri toimialojen yrityksistä.
- Haluamme jakaa luovat ideamme sinun kanssasi.
- Tarjoamme rentoa ja rehtiä palvelua.