Chat-bottien rooli asiakaspalvelussa
Robotit valtaavat maailman, tekoäly vie ihmisten työt – kuulostaako tutulta? Scifileffoista ja kauhukertomuksista tutut tulevaisuudennnäkymät, joissa robotit syrjäyttävät ihmiset ja orjuuttavat maansa kansalaisia ovat onneksi vain satuilua (toistaiseksi). Chat-robotit sen sijaan ovat täällä parantamassa asiakkaidesi kokemuksia ja edistämässä sinun asiakaspalvelusi tasoa.
Botti vastaa asiakkaidesi kysymyksiin nopeasti
Joskus asiakas kaipaa ripeitä vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Chat-botti huolehtii asiakkaidesi kysymyksistä ja pyrkii vastaamaan niihin parhaansa mukaan. Bottiin panostamalla yrityksen työntekijät myös säästyvät ”turhiin kysymyksiin” vastaamiselta. Tällaisia kysymyksiä saattaa olla esimerkiksi yrityksen aukioloajat tai asiakaspalvelun sähköpostiosoite. Kun henkilökunnan ei tarvitse vastailla usein kysyttyihin kysymyksiin, heidän aikansa voidaan keskittää muuhun hyödylliseen työhön.
Botti tarjoaa räätälöityjä asiakaskokemuksia
Markkinoinnissa ja yritystoiminnassa tulee ottaa huomioon asiakkaiden yksilöllisyys. Chat-botti voi helposti suositella ja ehdottaa asiakkaille tuotteita perustuen heidän antamiinsa tietoihin sekä tehtyihin valintoihin verkkosivulla. Parhaimmillaan chat-botti tuntuu todelliselta henkilöltä ja jutustelee tuttavalliseen tapaan asiakkaidesi kanssa.
Botti toimii monilla eri kanavilla
Asiakkaat ovat omaksuneet eri kanavat, alustat ja laitteet – aivan kuten chat-botit. Matkapuhelin, tietokone, sähköposti, sosiaalinen media ja viestintään erikoistuneet sovellukset ovat kaikki loistavia työkaluja brändien tavoittamiseen. Tärkeintä monikanavaisuudessa on, että kommunikaatio onnistuu saumattomasti kaikilla näillä alustoilla. Panostamalla chat-bottiin, voit helposti luoda asiakaspalvelijan, joka huolehtii asiakkaidesi tarpeista ja polttavista kysymyksistä kanavasta riippumatta.
Tekoäly tekee boteista entistä älykkäämpiä
Chat-bottien heikkous on pitkään ollut kielen ja merkitysten tulkinnassa – tai sen puutteessa. Botti ei aina ole tunnistanut esimerkiksi sanontoja tai fraaseja, jotka ovat tavalliselle ihmiselle arkipäivää. Tekoälyn ansiosta botti oppii ihmisten tunnetiloja sekä uusia sanoja ja sanontoja. Mitä enemmän botti oppii asiakkaistasi, heidän käyttämästään kielestä ja sanojen merkityksistä, sitä parempaa asiakaspalvelua se voi tarjota.
Botti kerää asiakaspalautteita
Useimmat chat-botit ovat ohjelmoituja kysymään asiakaspalautetta käydyn keskustelun jälkeen. Näiden palautteiden pohjalta yritys voi tunnistaa ongelmakohdat ja kehittää yrityksensä asiakaspalvelua entistä paremmaksi.
Botti palvelee usealla kielellä
Yrityksen saattaa olla hankala löytää henkilöstöä, joka puhuu useaa kieltä sujuvasti. Chat-botti sen sijaan voidaan ohjelmoida käyttämään edistyksellistä käännösohjelmaa, joka takaa asiakkaille ensiluokkaista palvelua heidän omalla äidinkielellään.
- Omaamme vankkaa kokemusta eri toimialojen yrityksistä.
- Haluamme jakaa luovat ideamme sinun kanssasi.
- Tarjoamme rentoa ja rehtiä palvelua.