Sisällöntuotanto
Sisällöntuotannolla tarkoitetaan nimensä mukaisesti kaikkea yrityksen tuottamaa sisältöä. Maailman digitalisoituessa yritysten on otettava ohjat käsiinsä myös verkkomarkkinoinnin ulottuvuudessa. Sisällöntuotannossa kuitenkin toimitaan asiakaslähtöisesti edistäen yrityksen ja asiakasryhmien vuorovaikutussuhteita. Haluatko tuottaa sisältöä, joka kiinnostaa erityisesti sinun asiakkaitasi?
Mitä sisällöntuottaminen on käytännössä?
Sisällöntuotanto voi koostua tekstisisällöstä, kuva- ja videomateriaalista, äänisisällöstä tai näiden kaikkien yhdistelmästä. Tärkeintä on kuitenkin tuottaa sisältöä, josta asiakas kiinnostuu. Moni saattaa mieltää sisällöntuotannon vain Instagram-julkaisuihin, mutta todellisuudessa kyseessä on paljon muustakin. Sisällöntuotanto parhaimmillaan tavoittaa asiakkaat artikkeleiden, blogitekstien, kuvien ja videoiden muodossa.
Sisällöntuotannossa liikutaan kuitenkin asiakas edellä, jolloin tuotetut julkaisut vastaavat nimenomaan kuluttajien tarpeita ja luovat uusia mahdollisuuksia yrityksesi tuotteille ja palveluille. Lähestyessä asiakasta kohdennetun ja räätälöidyn sisällön kanssa kuilu yrityksen ja asiakaskunnan välillä pienenee huomattavasti, jolloin asiakas todennäköisemmin ostaa tuottamiasi tuotteita ja palveluita. Sisällöntuotanto itsessään on loistava markkinoinnin työkalu, joka tarjoaa monipuolista ja mielenkiintoista tietoa yrityksestä ja sen tarjoamista tuotteista ja palveluista asiakkaiden tietoisuuteen.
Mitä hyötyä minulle on sisällöntuotannosta?
Olet saattanut huomata useamman yrityksen ja brändin käyttävän blogitekstejä osana heidän digitaalista markkinointiaan. Syy tähän on yksinkertainen: hakukoneet pitävät verkkosivuista, jotka julkaisevat usein uutta sisältöä, ja blogin ylläpitäminen on tähän loistava keino. Tekstimuotoinen sisällöntuotanto mahdollistaa osuvien hakusanojen ujuttamisen verkkosivuille, jolloin yrityksesi näyttäytyy hakukonetuloksissa korkeammalla kuin aiemmin. Sisällöntuotanto on siis ainutlaatuinen ja edullinen tapa lisätä näkyvyyttä verkkoympäristöissä.
Aktiivisen ja ammattimaisen sisällöntuotannon avulla pystyt luomaan uusia asiakassuhteita sekä ylläpitämään jo olemassa olevia asiakkuuksia. Tässä korostuu sisällöntuotannon asiakaslähtöisyys: sisältöä luodaan asiakkaille, ei yritykselle. Oman kohdeyleisön kartoittaminen on haastavaa, mutta palkitsevaa, sillä lojaalit asiakkaat palaavat tulevaisuudessakin ostamaan tuotteita ja palveluita yritykseltäsi. Osallistuva sisällöntuotanto antaa asiakkaille vastineeksi mielenkiintoista materiaalia, joka sitoo heidät entistä tiukemmin brändiisi sekä luo yrityksen ja asiakkaan välille merkittävän luottamussuhteen.
Kaiken lisäksi digitaalinen sisällöntuotanto on yksi edullisimmista markkinoinnin keinoista. Blogin ylläpitäminen on ilmaista markkinointia yrityksellesi siinä missä sosiaalisen median julkaisut esimerkiksi yrityksesi Instagram-tilille. Lisäpotkua brändisi mainostamiseen saat lähettämällä uutiskirjeitä sähköpostitse lojaaleille asiakkaillesi. Sisällöntuotannon ollessa lähes ilmaista, on kuitenkin hyvä huomioida julkaistun materiaalin laatu. Korkeatasoinen sisällöntuotanto viestii asiakkaalle asiantuntijuudesta, ammattitaidosta ja intohimosta yrityksesi tuotteita, palvelua ja toimintaa kohtaan
Ota meihin yhteyttä ja toteutetaan yhdessä laadukasta sisältöä asiakkaillesi!
Miksi Mainostalo AD?
- Omaamme vankkaa kokemusta eri toimialojen yrityksistä.
- Haluamme jakaa luovat ideamme sinun kanssasi.
- Tarjoamme rentoa ja rehtiä palvelua.
Herätimmekö kiinnostuksesi?
Kiinnostuitko palveluistamme ja haluaisit tietää lisää? Ota meihin yhteyttä tai jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä. Mikäli tiedät jo, mitä palveluita tiimiltämme tarvitset, voit jättää suoraan tarjouspyynnön!